Q/A- April

Lite frågor som jag har fått hela april så tänkte svara på dem, hoppas att ni blir nöjda med svaren.
 
Q: Vilka fina lockar!! Vad använder du för locktång?
A: Tack så jättemycket, jag vet inte vad min locktång heter men det är en helt vanlig locktång från OBH Nordica.
 
Q: Hur kan man redovisa i matte?
A: Jag går på kunskapsskolan jobbar man med olika steg i grundämnena så när man är klar med ett steg så går man och redovisar det, även i matten.
 
Q: Vart har du köpt dem svarta skorna? Supersnygga.
A: Tack, visst är dem! De är köpta på skopunkten.
 
Q: Var kommer dom vita shortsen från? Super fina!
A: Tack, de kommer från Gina Tricot.
 
Q: Fin bild! Vad fotar du med för kamera?
A: Tack så jättemycket! Jag fotar med min supersnälla systers Nikon D3100, hoppas på att få en egen kamera när jag konfirmerar mig.
 
Q: Gillar du one Direction?
A: Jaa det gör jag!! Ska gå på deras konsert med bästa Evelina den 8 maj.
 
Q: Är ni lediga? Varför det?
A: Japp vi har varit lediga måndag och tisdag varför vet jag inte men jag klagar inte.
 
 
 
 
 

Fixar

Fixar lite med bilder i min garderob, ni får se sen när allt är klart.

Valborg

Idag vaknade jag vid halv elva, riktigt skönt att få en riktig sovmorgon för jag vet inte hur länge det var sen jag fick det sist. Fram tills nu har jag pluggat lite engelska som jag ska redovisa på fredag. Nu ska jag kolla på one tree hill, när jag väl har börjat kolla på det är det svårt att sluta. Ikväll har jag inga planer än så länge, ska försöka få tag på mina kompisar och se om vi kan göra något annars blir jag bara hemma och kollar på bästa one tree hill. Hoppas ni får en bra valborg.
 

The latest pictures from my instagram

Kan inte säga att jag uppdaterar instagram så speciellt ofta men här är mina senaste bilder, följ mig gärna heter linajohansson98.
 
//1. fika i skidbacken// 2. jag och Anton// 3. egobild// 4. jag och mina syskon på toppen av Åre// 5. egobild, igen// 6. jag och Elin//

One Tree Hill & Choklad

Kom hem från Ebba för ett tag sedan och efter att ha cyklat hem i regnet  sätter jag mig och kollar på one tree hill och äter lite choklad. Vart tog solen vägen? Hade egentligen tänkt gå ut och springa nu men eftersom jag känner mig lite förkyld så tror jag att det är bäst att jag stannar hemma. Får se vad jag hittar på resten av kvällen.. Kram.

Sunny monday

Hola idag är det måndag men ingen skola, superskönt att få vara ledig en måndag! Idag måste jag först plugga lite och sen ska jag träffa mi amigas. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra kanske kolla på film och så men jag får se vad vi hittar på. Hoppas ni får en bra dag! 
 
En bild från förra helgen när jag och Elin var vid hamnen och fotade.
 

Shopping inför sommaren

 
 
Idag har jag varit i Västerås och shoppat med Elin och mamma. Blev jättenöjd även fast jag gjorde av med mer pengar än vad jag hade tänkt från början. En lyckad shoppingtur. När vi hade shoppat klart åkte vi till farmor och farfar på middag. Mysigt. Nu sitter jag hemma i myskläder och ska kolla på film. Kram.

Besök av Håkan

 
Idag hade vi besök av mormor, morfar, min moster och min lilla kusin Håkan. Det har varit en jättebra dag med sol, skratt och glass. Jag satt till och med ute i solen med bara shorts för att försöka få lite bruna ben tills konfirmationen. Nu tänker jag prova lite sommarkläder så jag vet om jag behöver köpa något nytt. För jag ska nämligen shoppa lite imorgon fick ju ett presentkort när jag fyllde år så jag tänkte ta och kolla lite på skolavslutningsklänning eller några fina skor. Hoppas att ni har haft en bra dag!

2013-04-25

Idag sken solen ute och det var ca 15 grader. Nu känns det verkligen som våren har kommit! När jag kom hem från skolan gick jag en lång promenad, mysigt! Nu ska jag plugga lite matte och sen äta våfflor som är något av det godaste som finns.
 
Längtar otroligt mycket efter sommaren, att få segla, cykla till stranden med kompisarna, äta glass, göra vad man vill.. Bjuder på en bild från en härlig dag förra sommaren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Happy

Hola mina fina läsare! Kom hem från skolan för ett tag sen nu sitter jag och lyssnar på musik äter mellanmål och kollar weheartit för att få massor av grym inspiration. Om ett litet tag ska jag iväg till friskis & svettis för att träna med Josefine. I kväll måste jag göra klart matten så jag kan redovisa den imorgon. 
 
Hoppas att ni har en jättebra onsdag, kram.
 

Vote for me

Blev finalist i Louises fototävling! Så det skulle vara jättegulligt ifall ni skulle vilja rösta på mig. Det är bara att klicka här så kommer ni till tävlingen. Min bild är nr 4. 

2013-04-23

Godmorgon! det regnar ute idag, usch. Ska snart iväg mot skolan och hoppas på att jag får min svenska redovisad. Efter skolan ska jag vara med Josefine och sen ska vi på konfa. Det är bara tre konfa träffar kvar nu innan konfirmationen. 
 
bjuder på en gamal bild.

Caroline E

Kolla hennes hår, jag dööör.. det är så fint!!
Besök hennes blogg http://thecaroline.devote.se
 

En ny vecka med nya möjligheter

 
Nu är det redan måndag igen, läskigt hur snabbt tiden går. Det är bara 50 dagrar kvar tills sommarlovet (!!) vilket känns sjukt lite. Hur ska jag hinna klart med allt jag har kvar i skolan? Får hoppas att det löser sig på något sätt men annars känns det bara bra att det inte är så lång tid kvar eftersom jag inte orkar med skolan längre.
 
Nu ska jag väl ta och plugga lite matte och efter det tänker jag börja kolla på O.C igen eftersom jag aldrig såg klart det.

Poträttbilder- Elin


Härlig söndag!

Idag har jag och Elin varit och fotat, ovanligt va? Vi cyklade ner till klosterparken där det fanns massor av fina blommor och efter det fortsatte vi ner till hamnen för att fota lite där. Jag blev verkligen nöjd med dagens bilder och ska försöka att hinna lägga upp så många som möjligt, ha en bra dag!
 
 

An outfit for the summer

 
 

Sunligth

Hola! Sitter ute i solen och läser Elle och har det bäst. För ett litet tag sen bakade jag choklad bröd, haha. Låter det inte gott? Har inte smakat det än men hoppas att det blir gott. Snart måste jag ta och jobba lite svenska så jag kan redovisa det nästa vecka men det är inte så mycket kvar så det lär inte ta så speciellt lång tid. Hoppas att ni har en bra lördag. Cíao!
 
 
 
 
 
 
 

A springflower


Födelsedags presenter

 
 Några nya berlocker, tre från mamma och pappa, en från Elin och Anton och så en från Josefine och Ebba.

Do it with passion or not at all

Efter skolan idag sprang jag ut på en jogging tur, det blev den första för i år och det kändes riktigt bra. Vi hade även fys på idrotten så idag har jag inte varit speciellt lat. Nu på kvällen har jag pluggat svenska och bakat supergoda kex. Imorgon är det freeedag det ska bli så skönt med helg och sovmorgon. Har inte haft en riktig sovmorgon på mer än tre veckor..
 

Bidrag till Emmas fototävling "Min favoritbild"

Jag är med och tävlar i Emmas fototävling med temat "min favoritbild" om att vinna en valfri vara hos kamada.se för 200 kr. Om jag vinner skulle jag vilja ha ett Cirkulärt Polarisationsfilter som är 67 mm som gör att reflektionen försvinner i t.ex vatten. 

Three cities I want to visit

Paris Hur underbart skulle det inte vara att få åka till Paris?
 
New York En av mina största drömmar är att få åka till New York, att bara vara där verkar hur coolt som helst!
 
London Är också en stad jag väldigt gärna skulle vilja besöka. Har redan planerat en shoppingresa dit med Elin när hon fyller 18.

Onsdag

Idag hade jag tänkt träna med Josefine men så blev det inte eftersom jag var tvungen att ta en spruta och då fick man inte träna sen.. Men istället så cyklade jag ner till hamnen med Elin och fotade lite. Bilderna blev inte dem bästa eftersom det blåste riktigt mycket men det var ändå härligt att komma ut i solen!
 
 

Fifteen

 
Hej, Idag har jag haft den bästa födelsedagen, började dagen med att hela familjen sjöng för mig och sen har jag varit i skolan en stor del av dagen men den var endå helt okej som tur var. När jag kom hem från skolan kom släkten hit för att fira mig, supertrevligt. Vi fikade och åt en mysig middag.
 
Tack för alla jättefina pressenter som jag har fått!! Jag fotar och lägger upp dem i när jag får tid, kram!

Want summer more than ever


Last day..

Imorgon fyller jag år, så idag är min sista dag som 14 år. Dagen bjuder på skola som vanligt och efter skolan ska jag klippa mig. Mitt hår är så otroligt slitet så det ska bli skönt att klippa bort några centimeter. Ikväll blir det att baka tårta. Hoppas alla får en bra dag även fast att det är måndag.
 

Grattis Anton!!

Grattis bästa lillebror på 12 års dagen, hoppas du får en riktigt bra dag!
 
 

Two new

//Blommig klänning- Bik Bok // Vit tröja- Cubus//

Handboll, plugg & Shopping

Idag följde jag med och kolla när min lillebror spelade handboll och mellan hans två matcher åkte vi till Erikslund för lite shopping. Jag lyckades hitta två fina saker som kommer upp här lite senare. Nu på eftermiddagen/ kvällen har jag pluggat både matte och so som ska bli klart till nästa vecka. Hoppas att eran lördag har varit bra!

Friday!!

Hola! Om ca en timme ska jag gå mot stan för att fika med Evelina, det ska bli superkul och runt klockan 18.00  ska jag träffa Channa, Lisa och Anna så ska vi gå på bio. Vi ska gå på The Host, den verkar jättebra! Efter bion ska vi på någon gudstjänst för ungdomar och efter det kommer jag bara att ha en gudstänst kvar innan konfirmationen!!
 
Har även jobbat med en ny design den här veckan som kommer upp snart!!

2013-04-11


Chop Chop & Konfa

Idag var jag på och åt på Chop Chop efter skolan med bästa Josefine och Ebba, alltid lika mysigt och roligt!! Efter det var jag ner på stan och gjorde synundersökning som ni kanske vet så har jag linser och så har jag varit på konfa träff. Nu har jag nyss hunnit med att plugga lite till seminariumet (muntligtprov) som vi har imorgon i historia och nu kom jag även på att jag har engelska redovisning imorgon som jag måste hinna plugga till, så hejdå!
Som vanligt så har jag ingen bra bild till inlägget så här får ni en gammal bild.

Today's dinner

Hej
Om det är något jag hatar så är det måndagar. Att behöva gå upp tidigt och sen plugga men idag har det iallafall varit en helt okej måndag. Idag i skolan gjorde jag ett spanska prov, det känns som det gick rätt bra så tummenupp för det. Det var även kul att få träffa mina vänner igen eftersom jag inte hade träffat dem över hela lovet.
 
Lagade nyss en jätte mumsig sallad som fick bli dagens middag, ha det bra!

Looking for a dress

 Har börjat kollat runt lite efter en klänning till min konfirmation, det är bara lite mer än en månad kvar nu! Jag har bestämt mig för att jag vill ha någon ljus färg på den kanske någon av dem nedanför?
 
dresses
 
 

Hemma

Har nyss kommit hem från den 8 timmars långa bilresan. Nu tänker jag gosa ner mig i sängen kolla på någon bra film och äta upp resterna av godiset som jag köpte igår. Har ätit alldeles för mycket onyttiga saker den senaste veckan så efter idag tänker jag försöka vara lite nyttigare.
 

Some pictures

Vill ni se fler bilder från Åre??

The last day

Idag var det lite sorgligt eftersom det var sista dagen här, jag vill bara åka mer skidor. Det är verkligen något av det roligaste som finns!! Nu sitter jag i soffan och bara tar det lugnt, vi var nyss nere på en afterski och nu måste jag snart börja packa.
 
Kommer sakna det här stället.

En händelserik dag

Idag har det varit en riktigt härlig dag som började med skidåkning i solsken. På eftermiddagen/kvällen var vi först på någon afterski och efter det gick vi till en restaurang och åt middag med kusinerna. Nu har vi nyss varit och kollat på en hopptävling, bigair som den hette. Imorgon är det tyvärr sista skiddagen innan vi åker hem på söndag. 

Dagens skidåkning

 
Idag har det varit en riktigt lyckad dag och solen har visat sig ett antal gånger. Idag var även alla liftar öppna så det gick att åka ända från toppen. Nu väntas taco middag med kusinerna.

Gofika

 
Idag har det varit ännu en dag med massor av skidåkning, även fast att det har blåst en hel del så var det riktigt roligt. Stannade till på ett jättemysigt fik mitt i backen med jättefin utsikt över massa fjäll och fika. Imorgon kommer minna kusiner hit och åker skidor med oss så det ska bli roligt. 

Trött

Idag var det ganska blåsigt så alla liftar var inte öppna men det har ändå gått riktigt bra att åka skidor. Nu är jag riktigt trött i benen efter en hel dag av både skidåkning och att gå runt nere på torget. Köpte faktiskt en ny tröja. Nu har vi tänt en brasa och ska snart grilla korv. Hoppas ni får en fortsatt bra kväll!

Dag 1

Dag 1 i Åre började med att vi tog kabinbanan upp till toppen tyvärr var det lite molnigt just då men som tur var blev det finare väder sen. Sen har i stort sätt hela dagen spenderas med att åka skidor, det gick riktigt bra!! Nu ska vi mysa i stugan, hoppas ni har haft en bra dag!
 
Bilderna är tagna av Elin.

Vykort från Åre