Let it snow

Jag bara älskar snön, hur kan man inte älska den? Det blir supermysigt att sitta inne och kolla ut på snön som faller ner från himmlen. Dessutom så kan man ju åka skidor, hur kul är inte det? Jag bara längtar tills jag ska till åre.
 
Det är andra gången som jag målar naglarna idag, försrta gången failade jag så stort att helst vill försöka glöma det. Nu andra gången blev det bara ljusrosa/ beige vet inte riktigt vad det är för färg.
I morgon ska jag baka pepparkakor med familjen och sen på kvällen så ska jag på 40 års fest det är mamma och pappas kompis som fyller år. På söndag ja då är det första advent jag kanske ska på gudstjänst med Josefine men det är inte helt säkert. Går bara på gudstjänst för att vi måste göra det med konfirmationen så ni vet.. Men annars blir det advents mys med familjen. Helst skulle jag vilja fota och rita lite den här helgen också får se vad jag hinner.
 

Imorgon börjar julkalendern

 
Imorgon är det första december och då börjar julkalendern! Det ska var mysteriet på greveholm den har redan varit för några år sedan men jag tycker den verkar bra ändå. Man får också uppna första luckan i sin choklad kalender. Om det är något man aldrig blir för stor för så är det chokladkalendrar. Älskar dem. Känns som allt är på topp just nu det är snart jul, jag kommer bli klar med allt i skolan utan att plugga ihjäl mig och har dem underbaraste vännerna.
 
btw: Jag är mer och tävlar om ett halsband på http://nickys.se/2012/11/30/vinn-snyggt-halsband-fran-oliver-jordan/#comments. Man var tvungen att dela på sin bloggför att vara med igentligen gillar jag inte alls att dela saker så här men bli väll tvungen.

Gammalt blandat med nytt

Dagens outfit är en blandning mellan gammalt och nytt. Jeansen hittade jag i min garderob för ett par veckor sedan och dem var nästan helt nya, jag tror att jag köpte dem för ca 2 år sen. Sjortan vet jag inte vart jag har fått ifrån men har iallafall inte sett den på länge.. Halsbandet har jag nyligen köpt och skorna tror jag är rätt så nya.
Tröja- Espirit
Jeans- Lindex
Halsband- Guldfynd
Skor- Chilli

Thinking of something new

Jag har gått och funderat ett tag på om jag skulle passa i brunt hår och nu tror jag att jag vill prova att färga det. Är väldigt osäker eftersom jag aldrig har färgat det förut och är rädd för att jag inte skulle passa i det. Vad tycker ni ska jag färga det eller inte?

Jag ser det snöar

Idag var jag ju på julkonsert med alla flöjter som jag skrev igår, det var riktigt mysigt och det gick rätt bra också. Efter det ser jag att det snöar, jag blev jätte glad och så ska det snöa hela dagen på torsdag!! Imorgon måste jag plugga när jag kommer hem så jag tror inte att det blir så mycket bloggande då. Godnatt!

If you want my future, forget my past

Två favoriter från i sommras

29 days left..

Räknade nyss fram att det bara är 29 dagar kvar till julafton, supermysigt enligt mig. Nu har man en jätte mysig tid framför sig åhh julen in my ♥. Nästa helg så ska jag baka pepparkakor med familjen och julpynta tror jag och så är det ju första adevent. På tisdag ska jag ha en julkonsert, jag spelar tvärflöjt det visste ni inte va?? Men iallafall så ska det bli super mysigt fast det är lite tidigt att spela jullåtar redan på tisdag.

"Everyday is a fashionshow and the world is a runway"

Hej idag har mormor och morfar varit här och så har vi varit på Antons handbollsmatch. Jag gillar inte söndagar för jag blir deppig över att det är en ny skolvecka som börjar redan imorgon. Jag har igentligen inget emot skolan men jag orkar inte gå upp så tidigt varje dag. Jag har gjort en ny design igen som ni märker blir aldrig nöjd. Men den här gången blev den bättre än förra iallafall.
 
Snart ska jag ducha och efter det ska jag kolla på OC. Har blivit helt beronde av det förut kollade jag mycket på one tree hill men nu har jag sätt alla avsnitt med det så nu har jag börjat kolla på OC.Båda serierna är ganska lika, handlar i princip om samma sak fast ändå inte.
Bjuder på en bild på mina älskade skor.

California, LA, Paris...

Jag gjorde ett litet fint kollage med massor av ställen jag skulle vilja besöka någon gång i framtiden, vad är er drömresa?

Jag ska till åre!

Igår så bokade mamma och pappa en resa till åre! Jag har velat åka dit jätte länge och äntligen så ska det bli av. Fast det är flera månader tills vi ska åka eftersom vi åker på påsklovet.

I love fridays

Det är verkligen jätte skönt med fredag då man känner att man har hela helgen framför sig. Den här veckan har jag känt mig jätte dålig på att blogga. Jag har inte haft någon tid eller inspiration till det så ni får ursäkta. Jag har något jätte roligt att berätta men det får vänta tills nästa inlägg så ha det bra gott folk!
 

Stor inspirations källa

Läser denna tjejs blogg varje dag och hon har så sjukt snygg stil älskar den. Gå in och kolla själva!  http://photoblogbypetra.blogg.se/
 

Give me snow..

Är det bara jag som vill ha snö? Det verkar som alla andra inte alls vill ha snö och hatar det. Jag tycker det är jätte mysigt och roligt med snö och man kan ju åka skidor!

20121120

just nu sitter jag i skolan och orkar inte jobba. Eller jag ska ha spets matte snart. Ikväll ska jag på Konfa träff och innan det så ska jag vara med Josefine. Hoppas ni alla får en toppen
dag!


Everybody needs somebody sometimes

Nu var det måndag igen, jag har sagt det förut men säger det igen: Gud vad tiden går snabbt! Idag har jag först varit i skolan där var allt som vanligt massor av plugg osv. Sen på eftermiddagen har jag vart med Becka en stund och så har jag varit på min lillebrors konsert. Han spelar saxofon. Hade tänkt ta en dagensoutfit bild idag men jag han verkligen inte, sorry.

Shopping i Erikslund

Igår var jag på Erikslund och shoppade med mamma och Elin. Köpte en välbehövande vinterjacka så nu slipper jag frysa. Jag köpte också en marinblå stickad tröja, en mössa och ett armband. En lyckad dag!

Ny design

Som ni kanske ser så är jag klar med den nya designen nu. Jag har jobbat med den i flera timmar och jag är verkligen trött på alla konstiga ord och siffror som man jobba med när man gör en design, ni som har blogg förstår. Jag fick lov att börja om från början flera gånger pga att den hände något konstigt med kodmallen. Men nu är jag i alla fall klar och det käns skönt.
 
 

Fredagsmys

Det är här jag sitter helt forever alone och gör min nya design till bloggen och äter choklad i mitt mysiga rum. Blev hemma från skolan idag eftersom jag var lite sjuk så jag började dagen med att plugga. På eftermiddagen har jag bakat cheesecake. Vet inte ens om det är gott fast det var kul att göra. Om ni inte har hört låten little things av one direction så tycker jag att ni ska ta och lyssna på den nu för den är så grymt bra!

Godnatt

Idag har jag inte gjort så mycket jag har bara varit på min andra gudstjänst. Måste gå på tio stycken innan  jag konfirmerar mig så nu är det bara 8 kvar.. I alla fall så gick jag med en jätte snäll tjej som heter Evelina som också går i min konfa grupp. På gudstjänsten var också några andra från min konfa grupp. Det var 8 minuter som man skulle sitta helt tyst och det gick nästan inte eftersom man bara började skratta om man kollade på någon annan. Lite pinsamt.. Nu ska jag kolla på hela Sverige bakar och sen gå och lägga mig, godnatt!
Bildbrist så jag visar gamla bilder eftersom jag inte orkar redigera några nya fina från gran canaria..

Ändrade planer

Det blev lite ändrade planer den här eftermiddagen som jag skrev förut så skulle jag ju först gå och fika med Ebba men det visade sig att hon tyvärr hade träning då så det får bli en annan gång. Jag skulle också gå till tandläkaren men det glömde jag helt bort. Första gången jag glömer något sånt men någon gång måste ju vara den första. Nu måste jag sätta mig och plugga lite matte om jag ska hinna redovisa den här veckan.
 

2012-11-14

Har precis slutat skolan, vi fick sluta klockan två! Nu ska jag snart iväg till stan för att fika med Ebba och efter det ska jag till tandläkaren. Jag ska även försöka hinna med att plugga lite ikväll. Så det är så min eftermiddag ser ut. Håller även på att göra en ny design till bloggen. Den blir kanske klar tills i helgen? Tycker min nuvarande design är så mörk så jag gör en lite ljusare.

Tisdag

Idag var jag med Josefine efter skolan vi tittade på två avsnitt från första säsongen av glee och tugga massor av tuggummin. Vi hade det riktigt mysigt måste jag säga. Som vanligt på tisdagar var jag också på konfa träff det blir bara roligare och roligare. Eftersom man lär känna alla människor och så. Måste verkligen ta och börja gå på gudstjänster nu. Måste gå på tio stycken och har bara gått på en..

Want to go back all the time


Time runs away

Har tänkt på att tiden går sjukt snabbt det är nästan läskigt. Det är t.ex bara 51 dagar kvar av 2012 det käns helt sjukt. Allt jag har kvar att göra i skolan och allt man planerar att göra det här året. Kommer man värkligen hinna det? By the way så måste jag verkligen börja träna mer än vad jag gör också. Skulle vilja börja gymma men så visar det sig att jag är för ung för det. Måste vänta ett år till innan jag får det. Har ni något mer ni skulle vilja hinna med det här året?

En outfit från Gran Canaria

Bjuder på en outfit från Gran Canaria, en kväll så åt vi på en lite finare resturang eftersom farfar fyllde år så då fick man chansen att klä upp sig lite. Love it. Fick äntligen använda min älskade spetskjol en gång till. Kjolen är köpt på H&M.

Nytt till mitt rum


Somtimes you gotta fall berfore you fly..


Jag älskar dig, Grattis på fars dag!


Kvällens outfit

Kvällens outfit- Tröja Lindex, Jeans cubus, Halsband Guldfynd
 
 

Shopping från Gran Canaria

Väskan lyckades jag pruta ner från 60€ till 20€  (prutproffs)

Lördag

På förmiddagen har jag varit och kollat på Anton när han spelar handboll. Jag passade på att fota lite men det är svårt att fota när dem rör på sig så mycket. Ikväll ska några av mammas och pappas kompisar komma över. Jag lägger kanske in en outfit bild senare får se om jag orkar. Nu ska jag iallafall lägga in lite bilder från shoppingen på Gran Canaria och sen måla naglarna.

Take me home

♥Världens bästa album, med världens bästa killar♥

Black and white

Dagens outfit- Tröja Hollister, kofta Cubus, Jeans H&M, armband Gran Canaria

Idag har det vart en bra dag, inte så speciell men den känns ändå väldigt bra. Den började med skolan. Det blev mycket skratt, jag skrattade så jag fick ont i magen utan att ens veta vad jag skrattade åt men kul var det iallafall. När jag kom hem gick jag till stan med Elin skulle kolla på vinterjacka men det fanns ingen men jag köpte en tröja, ett halsband och bokstäver till mitt rum (sånna där det står love) Ha en superbra fredagskväll!

Winter

Jag måste verkligen ta och köpa en vinterjacka eftersom jag inte har någon, så jag slipper frysa ihjäl varje gång jag ska ut. Hittade några fina b.la de här tre.

Gran Canaria #3


En vanlig dag i november

Idag har jag först vart i skolan var helt förbered på att ha slöjd och bild nästan hela dagen men sen när man kommer dit så visar det sig att läraren är sjuk så man får jobba med annat. Blev lite besviken eftersom det är rätt chill att sitta ute i bofen som vi kallar bild och slöjd rummet på vår skola. Sen så har jag vart med Josefine vi bakade muffins. Namnamnam.. och så gick vi på konfa träffen. Nu så ska jag sätta mig framför tv:n ett tag innan jag ska gå och lägga mig, godnatt!

Gran Canaria #2

konstig min, Yes I know :/
Farfar fyllde år en av dagarna, det blev en toppen dag!
En dag gick vi in till Pouerto Rico som var en lite större stad som låg bara någon kilometer bort från vår lilla "stad".

Back to the real life

Nu har skolan börjat igen, UCHS. Tillbaks till verkligheten kan man vell säga allt plugg kommer tillbaks som jag lyckats förtränga under lovet och stressen med att inte hinna med alla steg i de olika ämnena. Just nu vill jag bara lägga mig och sova men nej det kan jag inte. Känner att det här inlägget blev lite deppigt men det är bara verkligheten.

Gran Canaria #1

Åhhh längtar redan tillbaka och har bara varit hemma i ca 12 timmar..

¡Hola Suecia!

Nu är jag hemma i kalla Sverige igen efter en varm vecka på Gran Canaria. Det var jätte härligt och det känns som man fick ta igen lite av sommaren etersom det bara regande massor i sommras. Det var runt 25-27 gader fast det var tyvärr inte sol varje dag. Det blev kanske tre dagar med sol men jag har ändå blivit lite brun. Det var jätte skönt att bara komma bort från allt och chilla med släkten. (Farmor, farfar och kusinerna på pappas sida) Jag kommer lägga upp bilder från resan under veckan.